Μια πόλη ποδήλατα

Εικόνες: Ελένη Βράκα

Στο ρυθμό της 7ης Πανελλαδικής Ποδηλατοδρομίας συντονίστηκε την Κυριακή  που μας πέρασε και η Θεσσαλονίκη, από κοινού με τις υπόλοιπες πόλεις της Ελλάδας, στέλνοντας η κάθε μια το δικό της μήνυμα.

H Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, o Bόλος, η Αμαλιάδα, το Αργος, η Δράμα, το Ηράκλειο, η Ζαχάρω, η Θάσος, , η Ιεράπετρα, τα Ιωάννινα, η Κάρυστος, η Κατερίνη, η Κέρκυρα, η Κοζάνη, η Λαμία, η Λάρισα, το Μεσολόγγι, η Μυτιλήνη, ο Μώλος, ο Αγιος Κωνσταντίνος, τα Καμμένα Βούρλα, το Ναύπλιο, η Πάτρα, η Πρέβεζα, η Πτολεμαΐδα, το Ρέθυμνο, η Σκάλα Ωρωπού, τα Τρίκαλα, η Χαλκίδα και η Χίος ένωσαν τις φωνές τους διεκδικώντας την αναγνώριση του ποδηλάτου από την πολιτεία και τους κατά τόπους Δήμους ως ισότιμο μέσο μετακίνησης, τον σεβασμό και την προστασία μέσω υποδομών όπως ποδηλατόδρομοι - ποδηλατολωρίδες, δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας, χώροι στάθμευσης και τη διευκόλυνση μεταφοράς των ποδηλάτων με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.



Το μήνυμα που έστειλε η πόλη μας, που συνοδεύτηκε και με την παρακάτω ανακοίνωση στο fb είναι:

Οι Δήμαρχοι αλλάζουν – Οι Διεκδικήσεις μένουν.

Για έβδομη χρονιά, ποδηλάτες από δεκάδες πόλεις σε όλη την Ελλάδα, στις 11 Μαΐου στις 5μμ, θα ξεχυθούν στους δρόμους διεκδικώντας την προώθηση του ποδηλάτου και τον περιορισμό του ΙΧ αυτοκινήτου. Φέτος η ποδηλατοπορεία συμπίπτει τυχαία με την προεκλογική περίοδο, χωρίς να ταυτίζεται με αυτήν. Είναι γνωστό άλλωστε πως εδώ και πολλά χρόνια γινόμαστε μάρτυρες του ίδιου σεναρίου: Προεκλογικές εξαγγελίες για το ποδήλατο και μετεκλογικές παραπομπές στις καλένδες ή αντικατάστασή τους από έργα βιτρίνας. Εμείς παρόλ' αυτά παραμένουμε απτόητοι και συνεχίζουμε να διεκδικούμε τα αυτονόητα: Ποδηλατικές υποδομές, συνδυασμένη μετακίνηση σε συνεργασία με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, οδική ασφάλεια και αξιοπρέπεια στη μετακίνηση ποδηλατών και πεζών.

Ειδικότερα στη Θεσσαλονίκη παραμένει ανεκπλήρωτο εδώ και τρία χρόνια από την Περιφέρεια, το αίτημα για την μεταφορά του ποδηλατοδιάδρομου από το στενό τμήμα του παραλιακού πεζόδρομου από το Λιμάνι έως τον Λευκό Πύργο, επί του οδοστρώματος της Λεφ. Νίκης με τη δημιουργία κλειστού ασφαλούς ποδηλατόδρομου στο δεξί ρεύμα του θαλάσσιου μετώπου. Το υπάρχον δίκτυο ποδηλατόδρομων/διάδρομων δεν έγινε πιο ασφαλές αλλά ούτε και προστατεύτηκε από τα παράνομα σταθμευμένα αυτοκίνητα, ενώ επιπλέον δεν έγινε καμία προέκταση του δικτύου σε άλλες γειτονιές και Δήμους. Η φόρτωση του ποδηλάτου στα αστικά λεωφορεία συνεχίζει να απαγορεύεται, ενώ στο μελλοντικό μετρό αν ολοκληρωθεί, δεν προβλέπεται! Η μάστιγα με τα κλεμμένα ποδήλατα καλά κρατεί χωρίς οι αρχές να δίνουν την απαραίτητη προσοχή.

Γενικότερα ως προς την βιώσιμη κινητικότητα δεν έχει γίνει καμία προσπάθεια για την παιδεία, την εκπαίδευση και την ενημέρωση των πολιτών. Από μέτρα, υπάρχει ανάγκη για τον ορισμό προκαθορισμένου ορίου ταχύτητας 30χλμ/ώρα, η τμηματική πεζοδρόμηση όλου του ιστορικού κέντρου αλλά και κέντρα άλλων γειτονιών, η μετατροπή δρόμων ταχύτητας σε ήπιας κυκλοφορίας, η λήψη μέτρων για την μείωση των ρύπων και των μικρο-σωματιδίων π.χ με μονά/ζυγά, ανταποδοτικά διόδια για την μηχανοκίνηση με όφελος έργα για την βιώσιμη κινητικότητα , η δυνατότητα αγοράς ποδηλάτου με μειωμένο ΦΠΑ κ.α. Επιπλέον τονίζουμε πως πρέπει να γίνει διαδημοτική επιτροπή για την εγκατάσταση ενιαίου συστήματος ενοικίασης ποδηλάτου σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης, με την λογική κυρίως της χρήσης για μετακίνηση.

Η Πανελλαδική Ποδηλατοπορεία διοργανώνεται από ποδηλατικές ομάδες της πόλης, χωρίς καμία οικονομική - πολιτική - κομματική στήριξη και δεν αποσκοπεί στην προσωπική προβολή κανενός.

Πολύχρωμοι Ποδηλάτες, Διεθνής Γυμνή Ποδηλατοδρομία, Γυροπεταλιές, Ποδηλάτες Θεσσαλονίκης - Πολύχρωμοι δυτικοί, HAPPY – ΧΑ.Π.Ι (Χαρούμενοι Ποδηλάτες Ιωνίας), Ποδηλατικό Καρναβάλι, Snowboardholics.

 

Add new comment